יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

היידי בת ההרים

הפעם רק תמר מספרת כי רק היא קראה את הספר לבד לגמרי בלי עזרה.
היידי גרה עם סבא וסבתא שלה בבית קטן וישנה בעליית גג. היה לה חבר שהוא היה רועה צאן וקראו לו פיטר והם הלכו ביחד לשדה ולסבא שלה קראו אלם ואז היא הלכה פעם אחת לבקר את סבתא של פיטר ואז הגיעה אישה זקנה שקראו לה פראולין והיא לקחה אותה לפרנקפורט והיה שם  ילדה שקראו לה קלרה והיא כל פעם פתחה את השער ואף אחד לא ידע מי פותח את זה ואז הם גילו שזו היא כי היא רצתה לראות את ההרים ואז היא מצאה איש עם גורי חתולים והוא הסכים לה לקחת שניים והיא לקחה אותם הביתה ופראולין צעקה ואז היא רצתה לחזור הביתה ואז היא התחילה להביא לחמניות וכולם צעקו עליה ואז היא בכתה והיא הלכה בדרך הביתה שלה ואז היא הגיעה לספסל של הבית שלהם עם הילדה השניה והיא מצאה את סבא שלה יושב על הספסל ואז הם התחבקו ולילדה השניה היה כיסא גלגלים והיא לא ידעה ללכת ואז פיטר בא בלי שאף יראה ושבר אותו וזרק אותו ואז היא לימדה אותה ללכת ואז כולם הגיעו ואז סבתא של הילדה הגיעה ואז אבא שלה לא זיהה אותה ואז פיטר אמר שזה הוא שבר את הכיסא והוא חשב שכולם יצעקו עליו ואז סבתא שלה אמרה לו שהוא יכול לבקש מה שהוא ירצה והוא ביקש כסף והיא נתנה לו כסף ואז הוא ברח הביתה ואז כולם החליטו ללכת לבית של פיטר והם נפרדו שם וכל אחד הלך לבית שלו.
זהו.

יום שבת, 23 בנובמבר 2013

אורה הכפולה

היה היתה פעם קיטנה שבה היתה ילדה שקראו לה לי ויום אחד הגיעו כמה ילדות שאחת מהן מאוד דומה ללי. היא ירדה מהאוטובוס עם שתי מזוודות ונכנסה לבית ואז הן אכלו אחת ליד השניה. קראו לה אורה. לילדה החדשה קראו אורה. בהתחלה לי ראתה אותה וישר ברחה, אבל אחר כך הן נהיו חברות וישנו באותו חדר. ואז הן טיילו והלכו להצטלם. כשנגמרה הקיטנה שתיהן החליפו בתים, אחת נסעה לציריך, והשניה לוינה. באוטובוס הן מנפנפות אחת לשניה. רגע רגע, שכחנו שהן קוראות מכתב. מה כתבת? [אני: קדימה] אבל מה כתבת? [אני: באוטובוס הן מנפנפות אחת לשניה]
ובתחנה אורה שהיא בעצם לי נשארת שם והיא פתאום רואה אישה שזאת אמא שלה. והן מתחבקות. ולי שהיא בעצם אורה רואה את אבא שלה ואז היא אומרת לאבא שלה "מהיום אוכל כמוך".
אבא שלה מזמין אותה לאופרה ואז מתיישבת לידה אשה אחת שקוראים לה אירנה גרלך והיא רוצה להתחתן עם אבא של לי ואורה. והיא אומרת לו "אולי אני אתחתן איתך"? ואז לי אומרת "לא! לא!" אורה שהיא בעצם לי ואז היא נהיית חולה ואבא שלה נשאר בבית כמה ימים. בינתיים, בציריך, מגיעה תמונה של שתי הילדות שיושבות אחת ליד השניה ואורה שהיא בעצם לי אז היא קונה כל מיני ירקות וחוזרת הביתה ומכינה את הבשר ואת הירקות והכל מבולגן אצלה והיא לא מוצאת ופתאום אמא שלה חוזרת והן מתחבקות והן לא שמות לב שהמרק גולש. ואז הן נוסעות לוינה לבקר את אורה שהיא חולה והן מגיעות ואז הנהג מונית קופץ ואומר "לי! מה את עושה מחוץ למיטה?" ואז האשה אומרת "לא, היא אחותה התאומה". תורך. ויש להן יום הולדת והן מבקשות להשאר אחת ליד השניה ולשתיהן יש עוגות גדולות עם עשרה נרות ואז ההורים שלהן לא יודעים מה לעשות. שהם אמרו שהם יהיו אצל אמא שלהם וכמה שבועות אצל אבא שלהם וההורים שלהן החליטו להתחתן עוד פעם. ואז הם הלכו להתחתן ואז האבא הלך בדיוק ביום חתונה שלהם ואז האשה הזאת העלמה גרלך שאלה אותם אם הן רוצות שיהיה עוד ילדים [אני: אתם מתבלבלים, זו היתה העוזרת רוזי ששאלה]. העוזרת שאלה אותן מי זאת לי ומי זאת אורה בתמונה ואורה אמרה "אני חושבת שהייתי בצד שמאל" ולי אמרה "לא, אני חושבת שאני הייתי בצד שמאל" ואז העלמה גרלך [אני: לא העלמה גרלך, העוזרת רוזי] ואז העוזרת רוזי אומרת "אתן לא יודעות מי לי ומי אורה" ואז הן אומרות "אנחנו יודעות". ואז העוזרת מתחילה לצחוק. ואז העוזרת שואלת אותן אם הן רוצות שיהיה עוד אחים ואז אורה אומרת כן ואז לי אומרת "אבל רק שהם יהיו תאומים"
וזהו.
אפשר תמונה?

יום שישי, 13 בספטמבר 2013

ג'יימס והאפרסק הענק

היה היה ילד שקראו לו ג'יימס (הנרי) טרוטר ואמא ואבא שלו מתו והוא הלך לדודות הרעות שלו שקרא להן דודה גרומה ודודה עצילה. הדודות שמו אותו במקום שזה היה כמו כלא והוא ישן במיטה בלי מזרון ופעם אחת הם הוציאו אותו לחצר לאסוף את כל הקליפות של התפוזים, הבננות, והקלמטינות, והזבל. ואז הוא ראה פתח באפרסק [אני: אבל איך היה אפרסק בכלל?] היה עץ אפרסק שלא נתן פרי. הדודה עצילה והדודה גרומה ישבו בכיסאות הנוח שלהן ושתו מיץ קר ואז ג'יימס אמר שהוא רואה פרי. לא! זה היה לפני זה! אמרו לו לכרות עצים והוא שאל אם אפשר שהם ילכו איתו פעם אחת על שפת חוף הים והם אמרו שלא ואז הוא התחיל לבכות והתחבא מאחורי שיח ואז הוא ראה גמד שאמר לו נתן לו גרגירים ואמר לו לשים את זה בכוס ולתלוש עשר שערות מהראש שלו ואז כל החיים שלו יהיו טובים. והוא אמר לו שזה עשוי משלונו תנינים ומה עוד? וצפרדעים. וגם ממה? טוב, לא משנה. 
ואז הוא רץ ונפלו לו הגרגירים עד האדמה ליד עץ האפרסק שלא נותן שום פרי, ואז הוא ניסה לקחת והם נעלמו, והדודה גרומה והדודה עצילה אמרו לו לחזור לעבודה ואז הוא אמר שהוא רואה פרי על העץ, ואז דודה גרומה אמרה "בחיי, הוא גודל" ודודה עצילה אמרה "אה, סתם שטויות", ואז הן ראו שתיהן ביחד שהפרי גדל והן אמרו לג'יימס טפס על העץ והורד את הפרי. והוא טיפס על העץ והעץ היה מכופף, והפרי ירד לאדמה, ואז הן הניחו את ג'יימס בתוך הבית ונעלו אותו ובאו הרבה אנשים לראות את העפרסק וכל מי שנכנס נתן להן הרבה כסף והיה להן מלא ואז הן התחילו לספור, שהגיע הלילה הן אמרו לג'יימס לצאת החוצה ולאסוף את כל הקליפות ואת הזבל והוא הלך, וראה דלת בתוך האפרסק, מנהרה, ואז הוא נכנס בתוכה ואכל כמה קירות מהאפרסק ואז הוא הגיע לדלת שבתוך הגלעין והוא ראה חרגול, לא! הדלת נסגרה והוא ראה מלא יצורים משונים וגדולים, ואז הם אמרו לו שהם מחכים לו כל היום. תמר - מספיק עם ה"ואז"! - אז הוא אמר ש... ואז הוא ראה חרגול, ועכבישה, מרבה רגליים, שלשול, חיפושית, והם אמרו שהם רעבים והם אכלו והמרבה רגליים אמר "אני צריך לחלוץ את מאה הנעליים שלי" והשלשול אמר "אין לך מאה, יש לך בסך הכל 42" וג'יימס עזר למרבה רגליים לחלוץ את כל ה42 נעליים שלו והם הלכו לישון והמרבה רגליים אמר "אני לא יכול לישון עם נעליים" ואז ג'יימס סיים להוריד לו את הנעליים, והם הלכו לישון, והמרבה רגליים אמר "לכבות את האור!", מה אתה מדבר אלי? שאל ג'יימס, כן, חמור, הגחלילית הזו שוב נרדמה בלי לכבות את הפנס שלה.

למחרת בבוקר, דודה עצילה ודודה גרומה יצאו מהבית, והמרבה רגליים כרסם את הענף, ואז הם אמרו שהם מתחילים לזוז, והם התחילו לזוז והדודה גרומה והדודה עצילה היו שטוחות כמו דף שנקרע מספר וכל האנשים שבאו לראות את האפרסק רצו ימינה ושמאלה לפנות לו דרך, והאפרסק התגלגל והתגלגל עד שהגיע לים. והם נסחפו והזרם היה חזק ואז באו כרישים 

ונגחו באפרסק ואז לג'יימס היה רעיון לקחת את כל השחפים, לא! לקחת את השלשול שהוא יחזיק לשחפים פתיון והם ירצו לתפוס אותו, והתועלת משי והעכבישה יטוו חוטים ואז הם עשו להרבה, ל502 שחפים, והאפרסק התרומם, ואז הגיע הלילה והם ראו עננישים. זה אנשים שעשויים מעננים ומצמר גפן, והמרבה רגליים צעק להם "אני לא מפחד, אתם טפשים" ואז הם התחילו לזרוק אבני ברד עליהם וכל מיני דברים, והם התחמקו מהם, והם הפסיקו, ואז הם התקרבו לענינישים שצבעו ענן וג'יימס אמר שהם מכינים קשת והמרבה רגליים צעק שוב והם השפריצו עליו צבע סגול - כחול! - סגול - כחול - סגול! - אבא נכון זה היה סגול? [אני: זה היה כחול]. ואז הוא אמר אני מתחיל להתייבש, ואז העכבישה אמרה שפעם סבתא שלה נתקעה בבית של דודה גרומה ודודה עצילה הם שפכו עליה צבע והיא נדבקה לתקרה, ודודה עצילה ראתה את זה ודודה עצילה הורידה אותה במטאטא למטה וזרקה אותה. ואז היה גשם והמרבה רגליים אמר "זה שטף אותי" והשלשול אמר "זה הדבר הכי לא טוב שקרה". ואז ענניש אחד קפץ ע חוט אחד והמרבה רגליים שחרר את החוט ואז הוא נפל, ואז הוא עף! לא נפל! - ואז הם הגיעו לעיר לאמריקה - ואז המרבה רגליים "פעם חבר שלי נסע לאמריקה" והשלשול אמר "זה לא מעניין אותנו מה עם חבר שלך!" וג'יימס אמר למרבה רגליים לכרסם חוט אחד ועוד שניים ואז בא מטוס וקרע את כל החוטים ואז האפרסק ירד במהירות ונתקע על המחט של ה[אני: אמפייר סטייט בילדינג]. ואז באו שוטרים וכבאים והמרבה רגליים הוציא אותו והם אמרו שזה נראה כמו משהו מוזר ואז גם כולם עשו את זה ואז ג'יימס הסביר להם מי אלה והוא ירד למטה ואמר שלום, ואז לקחו את האפרסק במשאית ואז כמה ילדים שאלו אם הם יכולים לטעום ואז לא נשאר שום אפרסק רק הגלעין שלו נשאר ושמו אותו בפארק שהוא היה הבית של ג'יימס וילדים בקשו ממנו לספר את ההרפתקה שלו שוב ושוב ואז הוא כתב על זה אפילו ספר.
הסוף.
אפשר תמונה?

יום שבת, 24 באוגוסט 2013

הצבים מספרים על הקוסם מארץ עוץ

זה מתחיל שדורותי גרה בבית קטן והיה שם הרבה ערפל עם סבתא שלה - דודה! - נגיד. ודוד שלה ואז הבית עף - זה היה ציקלון - מין צריף כזה ואז היא נחתה על המכשפה הרעה מהמזרח והיא ראתה את המכשפה הטובה מהצפון אולי והיא נתנה לה נעלי קסם ונשיקה על המצח והיא אמרה לה ללכת לקוסם מארץ עוץ בלבנים הצהובות ואז דורותי הודתה לה - אוריה שכחת להגיד את טוטו.
טוטו הכלב של דורותי
ואז היא הודתה לה והלכה בלבנים הצהובות ואז היא ראתה בית עם איש שהיה שם מסיבה ואז למחרת היא המשיכה ללכת - היא ישנה שם - והיא ראתה את הדחליל ואז היא ראתה אותו אומר לה אם היא יכולה להוריד אותו מהמקל והם המשיכו ללכת שלושתם הדחליל, דורותי, וטוטו.
ואז היה ערב והם מצאו בקתה קטנה ביער - לא, הם אכלו, והיא שאלה אותו אם הוא רוצה לאכול והוא אמר אם אני אקרע את הפה שלי אני לא אוכל להחזיר ואז הם הלכו לבקתה ביער - לא, שכחת את המנצ'קינים - זה היה כבר קודם - לא נכון - זה היה עם המכשפה. אז הם היו בבקתה ביער וראו שהיא ריקה והם ישנו שם את הלילה, הדחליל עמד ושמר, ואז בוקר הם הלכו והם שמעו את איש הפח ואז הם רצו לשמן אותו ואז הוא אמר להם תודה, ואז הוא אמר להם שהוא רצה להנשא לאישה ואז היא שברה לו את כל הדברים ובא הפחן ושם לו אותם מפח, ואז הם הלכו ופתאום בדרך אריה רדף אחרי טוטו ואז הוא אמר שהוא פחדן ושהוא צריך אומץ ואז היא אמרה לו לבוא לקוסם מארץ עוץ שהם הולכים אליו.
איש הפח
הם הלכו והגיעו לשדה של הפרגים ואז האריה פיהק ודורותי נרדמה וגם טוטו נרדם ואז הם הלכו משדה הפרגים והם סחבו את דורותי והם אמרו לאריה לרוץ והוא רץ ואז הוא נרדם ואז הם שמעו את העכברים הם שמעו את טוטו נובח על מלכת העכברים - לא, חתול רודף אחריה, ואיש הפח כרת לו את הראש עם הגרזן, ואז עכברי השדה קשרו אותו (את האריה!) והביאו אותו לשם רחוק מהשדה ואז הוא התעורר ואז דורותי התעוררה, טוטו כבר התעורר כי הוא נבח.
ואז איזשהו ציפור לקחה את הדחליל ואז הוא היה תקוע על מקל באגם, ואז הם אמרו שצריך להציל את הדחליל, ואז הם ראו חסידה והיא לקחה את הדחליל והביאה אותו עד אליהם.
והם הגיעו לשער - איזה שער? - שהיה שם שומר, שומר השערים. רגע רגע רגע, לא אמרת שהם עברו במכשול! לא זוכרת? - כן אבל לא צריך לדלג עם פרטים. אז הם הגיעו לשומר השערים והוא נתן להם משקפים והוביל אותם והיה שומר עם זקן שהוא הכניס אותם לארמון. והם הלכו אחרי השומר והוא אמר שהוא ידבר עם הקוסם לשאול אם אתם יכולים להיות לבוא אליו, ועברו יום יומיים. ואז הוא שמע שהם הגיעו ואמר אחד אחד ודורותי ראשונה. ואז היא ראתה ראש גדול והוא אמר לה שהוא לא יגלה לה איך רק אם היא תהרוג את המכשפה הרעה מהמזרח. ואז היה תור הדחליל והוא ראה נסיכה יפה - דווקא נראה לי איש הפח - ואז הוא אמר לו הוא לא יתן לו רק אם הוא יהרוג את המכשפה הרעה מהמזרח. ואיש הפח ראה מפלצת עם שלושה ראשים, והוא אמר לו בדיוק אותו דבר, ואז האריה ראה כדור אש בוער.
ואז הם הלכו למכשפה והיא שמעה עליהם וביקשה מהזאבים לבוא להרוג אותם, ואז מצרעות, ואז מהקופים המכונפים ואז הם לא העזו לפגוע בה וגם המכשפה והיא עבדה אצלה דורותי עבדה אצל המכשפה, ומתי שהמכשפה לא ראתה היא באה לבקר את האריה. והמכשפה עשתה עמוד בלתי נראה ואז דורותי התנגשה בו ואז נפלה לה הנעל ואז המכשפה לקחה אותה ואז דורותי שפכה עליה דלי מים ואז היא נמסה כי היא היתה עשויה מסוכר. ואז היא הזמינה את הקופים שהביאו את איש הפח ואת הדחליל ואז תיקנו אותם והם חזרו לקוסם ואז כולם נכנסו והם לא ראו אותו ואז טוטו הפיל פרגוד מאחורה ואז הם ראו איש קטן.
הדחליל
ואז הוא אמר להם שהוא יעשה את זה והוא יגשים את כל מה שהם ירצו והוא אמר להם שהם צריכים ללכת לגלינדה והיא תדע מה לעשות - הם לא היו בכדור פורח? - ואז הם הלכו לגלינדה והם לקחו סולם, הדחליל ראה ראשון, ואז הוא ראה את הכל מחרסינה, והיה שם הרבה דברים מחרסינה - הכל שם מחרסינה - והם הלכו בזהירות, ואז דורותי ראתה נסיכה יפה והיא אמרה שהיא רוצה לתת אותה, לקחת אותה הביתה - לא, היא אמרה שהיא רוצה לראות אותה מקרוב - ואז הפרה שלה השתוללה ושברה את הרגל, ואז היא קראה לאיש שכל הזמן שובר איברים, ואז הם ראו אנשים קטנים ליד גבעה ואז הדחליל אמר שהוא הולך ואז ראש אחד בא ודחף אותו, ואז לדורותי היה רעיון לבקש מהקופים המכונפים ואז הם ראו ארץ ממש יפה והם ראו ארמון והם הלכו אליו, זה היה הארמון של גלינדה, גלינדה אמרה שדורותי תתן לה את הכובע והיא תעשה בשבילה הדחליל, בשביל האריה ובשביל איש הפח למקומות, ואז היא תיתן להם את הכובע.
ואז היא אמרה לה להכות שלוש פעמים בנעליים ואז דורותי הכתה ואז היא ראתה את עצמה בבית, ורצה לתוך הבית.
הסוף.

של תמר ואוריה.

יום שישי, 23 באוגוסט 2013

הצבים מספרים על האריה, המכשפה, וארון הבגדים

היה היו פעם ארבעה ילדים שקראו להם פיטר, סוזן, אדמונד, ולוסי. הם הלכו לאיש אחד שהיה לו בית מוזר גדול מאוד. ואז הם הציצו בחדר שהיה בו ארון בגדים ואז הם הלכו ולוסי נשארה ואז היא נכנסה לתוך הארון וחיפשה את הקצה שלו והיא הרגישה משהו ברגליים ואז היא ראתה אור ואז היא ראתה שזה שלג ואז היא ראתה איש שאיך קוראים לזה? פאון, שהוא הזמין אותה לבית שלו וקראו לו מר טומנוס ואז הוא התחיל לבכות ואז לוסי אמרה לו למה הוא בוכה ואז הוא אמר כי הוא רצה שתירדמי ושהוא יקח אותה למכשפה הלבנה שהיא עושה את כל השלג הזה ותמיד חורף (אוריה, בלי "ו", לא כל הסיפור "ו").
מר טומנוס ולוסי
 ואז הוא החזיר אותה לארון ואז היא חזרה ואמר לכל האחרים איך מה היא פגשה ואז כל האחרים אמרו שהיא חזרה שניה אחרי זה ואז הם שיחקו מחבואים ולוסי נכנסה לתוך הארון ואז גם אדמונד כדי לעצבן אותה ואז אדמונד ראה את הארץ הזאת והוא ראה את הכרכרה של המכשפה והוא ראה את המלך - לא המלך! הגמד! - הגמד שבעצם היה מלך - שטויות במיץ! - הוא ראה את המכשפה והגמד. שהם נסעו בתוך כרכרה ואז אדמונד ביקש רחת לוקום ואז המכשפה נתנה לו והיא אמרה לעצמה אם אוכלים הרבה רחת לוקום אתה נהיה כל כך שמן ואז אתה יכול למות - אבא אתה יכול למחוק את זה? כי זו מילה לא יפה [אני: לא]. - למה אמרת לא?, איפה היינו? [אני: שהמכשפה נתנה לו רחת לוקום] - אז המכשפה שאלה אם הוא רוצה לבוא לכרכרה והוא אמר כן - זה היה שהוא כבר נכנס לכרכרה! ואז היא אמרה לו ללכת הביתה ולהגיד לכל האחרים לבוא והיא אמרה לו איפה הביתה שלה הטירה ובין שני הגבעות ואז הוא הלך הביתה והוא פגש ליד הפנס את לוסי ליד הפנס והם חזרו הביתה. אז כולם הקשיבו ללוסי והם הלכו לדוקטור שהוא אמר שאולי לוסי צודקת.
אדמונד והמלכה הלבנה בכרכרה
[אני: קצת מזכיר מה היה] - היה סיור בבית וכולם התחבאו בתוך הארון ואז הם מצאו את עצמם בנרניה - תור תמר - ואז לוסי אמרה שאולי הם יבואו לבקר את מר טומנוס והם הלכו אליו, והוא לא היה שם והבית היה ריק והדלת היתה שבורה ואז הם המשיכו וראו ציפור אדומה והם הלכו אחריה ואז הם ראו את הבונה שהוביל אותם לבית שלו ואז הוא הראה להם את הדרך לבית שלו ואמר לגברת בונה שהם באו והם ישבו לאכול ארוחה ומר בונה סיפר להם על אסלן ואז הם שאלו איפה אדמונד והבונה אמר שהוא הלך למכשפה כי הוא היה פה והוא ביקש מהמכשפה רחת לוקום ואז הוהא הלך אליה והם אמרו שזה לא טוב ואז הם אמרו שהם צריכים ללכת לחפש אותו והם אמרו שהם ילכו מחר והבונה אמר שאין זמן והם צריכים לברוח לפני שהמכשפה תבוא ואז הם הלכו לחפש את אדמונד - לא! קודם הם הלכו לשולחן האבן - טוב נו שיהיה. והם ראו את סנטה קלאוס אז הם ראו אותו והוא נתן לכל אחד מתנה. אחד ארוחה שהם יאכלו, והוא נתן לפיטר חרב ומגן, ולסוזן קרן וקשת וחיצים, וללוסי הוא נתן בקבוק שאם מישהו נפצע אז צריך לשים לו את זה ואז זה עובר.
[אני: ומה קרה בינתיים לאדמונד?] בינתיים אדמונד הלך למכשפה והוא ראה את הטירה שלה והוא ראה בחצר המון פסלים והוא ראה אריה והוא חשב שזה אסלן והוא צייר לו משקפיים - הוא לא ידע שזה אסלן! - הוא חשב! - הוא לא הקשיב למר בונה! - הוא כן הקשיב! - טוב נו שיהיה. ואז הוא נכנס לטירה והוא ראה זאב והיה זאב ואז הוא ראה שזה זאב אמיתי והוא אמר לו שהוא רוצה ללכת למכשפה ואז הזאב נתן לו להכנס והוא פגש את המכשפה והיא אמרה לגמד לקשור אותו והם נסעו בכרכרה לבית של הבונה והם ראו בדרך מלא פסלים וסנאים וחיות עושים מסיבה אז המכשפה הפכה אותם לאבן ואדמונד צעק שלא ואז הם ירדו מהכרכרה והיא אמרה לו לקשור אותו חזק לעץ ואז היא רצתה לחתוך לו את היד.
המון זאבים באו ופיטר הרג אחד ואז כולם הלכו לשולחן האבן והם פגשו את אסלן והם נהיו חברים שלו ואז הוא שלח את כל היצורים - אלה שהיו עם אסלן, המון חיות - אבא, באמת היו חיות? - בנרניה, היו עם אסלן חיות, להראות לך תמונה בספר? - לא משנה. ואסלן דיבר עם המכשפה ואז היא שחררה את אדמונד ואסלן הלך לשולחן האבן ושם הרגו אותו ואת מתחת לשולחן האבן באו הרבה עכברים וכרסמו את החבלים ואז הם חזרו והם הסתכלו עליו ואז הם לא ראו אותו - אוריה בלי ה"ואז" - ואז הם ראו שהוא על שולחן האבן והם ראו ששולחן האבן נשבר והפכו אותם למלך כפול - מה זה מלך כפול? - זה מלך ועוד מלך - וגם מלכה כפולה והם תקפו את הטירה של המכשפה והפכו את הפסלים לחיים ואז הם הלכו עם כל היצורים להרוג את המכשפה והיה שם ענק שקראו לו רמבלבפין כי בימבלבום זה משתיים, ואז הוא ביקש ממישהו ממחטה ואז לוסי נתנה לו ואז הוא לקח אותה ואז הוא חשב שהיא הממחטה והם נלחמו וניצחו והם היו מלכים ומלכות בקייר פרוול ואז הם חזרו הביתה והם ראו שעדיין הסיור שהם עדיין ליד הדלת וזהו.
עכשיו תמונות:
אסלן

יום חמישי, 22 באוגוסט 2013

הסיפור על צ'רלי והשוקולד

היה ילד שקראו לו צ'רלי והיה לו ארבעה סבים ואת ההמשך אוריה. אבא למה כתבת מה שאמרתי?
אז הוא הלך לבית הספר והוא מצא דולר בשלג של חמישים והוא קנה בדוכן שתי חבילות שוקולד והוא מצא בשניה כרטיס זהב. באו המון אנשים לבקש את הכרטיס ואז בא ארנב אחד, לא ארנב, שכחתי. איש אחד שמן והוא אמר לו לרוץ הביתה. זה פרק אחד, לא?
למחרת בבוקר הוא הלך עם סבא יוסף. תמחוק רגע. שהוא הראה לכולם את הכרטיס ואז סבא יוסף שאל אם הוא יכול לבוא ואז הוא אמר יו-הו! הללויה! ואז למחרת הוא הלך עם סבא יוסף. לא. שכחת קטע. לא חשוב. [צוחקים] שהוא שכל הילדים הגיעו, אבא שלו, של מי? של צ'רלי! סבא שלו! אבא שלו בא והקריא לו מן ברכה כזו בעיתון ואז למחרת הם הלכו סבא יוסף וצ'רלי, קודם אבל גם הילדים הגיעו. אוגוסטוס שלוק, וריקה פפריקה, ומיקי טלא, וגם את ויולט בורגר ושלא נשכח את צ'רלי. ואז וילי וונקה בא ופתח את השער ושאל אותם איך קוראים להם ואז הוא לחץ לאוגוסטוס שלוק את היד בחוזק וכמעט יצאה לו היד מהמקום ואז גם לריקה פפריקה ואז גם למיקי טלא ואז גם לויולט בורגר ובסוף את צ'רלי.
והם נכנסו וראו הרבה ממתקים. היה ארמון ענקי [אני: זה הם לא ראו, זה סתם סיפור] והוא התפרק. הוא נמס בגלל החום של השמש. נגמר. אז איפה היינו? הם נכנסו למפעל ואז היה אגם מלא שוקולד הוא היה עשוי משוקולד, ווילי וונקה אמר להם לטעום מהדשא עלה ואוגוסטוס שלוק לקח חופן ואז סבא יוסף אמר לצ'רלי שהוא היה יכול ללכת כמו שור ולאכול שדה שלם כזה. ואז אוגוסטוס שלוק הלך לאיך קוראים לזה, לאגם שוקולד, ושכב, ולקק שוקולד כמו כלב או חתול ואז הוא נפל לתוך האגם ואז הוא היה בתוך הצינור ואז הוא נתקע ואמא ואבא שלו אמרו לווילי וונקה איך הם יוציאו אותו משם ואז ווילי וונקה הראה להם שהוא יכול לצאת לבד ואז אומפה לומפה ואז ריקה פפריקה אמרה לאבא שלה שהיא רוצה אומפה לומפה ואז הגיעה ספינה כזו גדולה. סירה. ספינה! נו טוב סירה בצורת דרקון. ואז הם הגיעו לדלת אחת שהיה כתוב שם טופי שערות ואז הם שאלו אותו מה זה טופי שערות? ואז הוא אמר שאומפה לומפה אחד אכל ואז היה לו זקן נורא ארוך והוא צמח יותר גדול מהגזירה אז הם היו צריכים לגזור במכסחת דשא עד שהזקן הפסיק לגדול. אבא שכחנו משהו. שמתי שהוא אוגוסטוס שלוק הלך לצינור אז אומפה לומפה כל האומפה לומפאים התחילו לשיר שיר מצחיק.

ואז הם נכנסו לחדר ההמצאות ווילי וונקה אמר להם לא לגעת בכלום ואז הם עברו ליד מכונה של מסטיקים והוא אמר שה יכול להספיק לשלוש ארוחות וההורים של וילוט בורגר לא האמינו ואז יצא מסטיק מהמגירה והוא אמר שהוא לא ממש מוכן ואז ויולט בורגר חטפה אותו מהמגרה שמה את המסטיק שלה מאחורי האוזן ולעסה אותו ואמרה מממ טעים מרק עגבניות  ואז מממ טעים פשטידת בשר ואז אמרה מממ טעים אולי פאי תות כיה היא היתה כמו תות ואז הם אמרו לה להפסיק והיא הפכה לתות גדול וסגול והוא הפכה להיות שמנה והיא התנפחה ואז אומפה לומפאים באו עשרה וגלגלו אותה למקום ששם אולי היא תהיה פחות ואז הם המשיכו בדרך, לא, אבל הם גם שרו שיר, נכון.

ואז הם הגיעו לחדר של אגוזים. לא אגוזים! לא חשוב לדלג על פרטים. ואז הם, ריקה פפריקה אמרה לאבא שלה שהיא רוצה סנאי אחד ואז הוא אמר לה לא ואז היא התפרצה לתוך החדר והיא רצתה לקחת סנאי והם הפילו אותה לתוך הבור ואז אמא שלה התכופפה ואז סנאי אחד בעט לה בתחת והיא גם נפלה ואז גם לאבא שלה ואז ווילי וונקה אמר מי נשאר והם אמרו מיקי טלא וצ'רלי ואז מיקי טלא שאל אם אין בכל בית החרושת טלויזיה ווילי וונקה אמר שיש והם הלכו למעלית זכוכית והוא אמר איפה הכפתור הזה? ואז הוא לחץ עליו וזה היה כפתור שהיה כתוב עליו שוקוטלוויזיה והם הלכו לשם והם ראו סוכריות מסתובבות. לא תמר! זה היה קודם! לא חשוב לדלג על פרטים! זה היה קודם. אז מה? זה כמו הסנאים. לא! 
ואז הם ראו אומפה לומפאים מביאים חבילת שוקולד ענקית שמים אותה מול המכונה והמכונה מקטינה אותה ואז היא נעלמה החתיכה ואז ראו אותה בטלוויזיה ווילי ונקה אמר למיקי טלא לקחת והוא אמר איך אני יכול? ואז הוא אמר לצ'רלי וצ'רלי אכל אותה. ואז מיקי טלא אמר גם אני רוצה להיות בתוך הטלוויזיה והוא עמד מול האור ווילי וונקה אמר לא! וזה היה מאוחר מדי ווילי וונקה אמר שהוא בחתיכות קטנות מעליהם ואז ראו אותו בתוך הטלוויזיה ואמא שלו נגעה בטלווזיה ואז הוא יצא והוא כל כך קטן כמו גמד ואז הוא אמר אני רוצה לראות טלווזיה אני רוצה לראות טלוויזיה ואז הם אמרו שהם יזרקו את הטלוויזיה ואז הוא אמר לא!
ואז הוא שאל מי נשאר ווילי וונקה ואז הוא אמר אני צ'רלי ואז הוא אמר שאתה המנצח ואז הוא אמר למה ואז הוא אמר כי אתה היחיד שנשארת ווילי וונקה אמר ואז ווילי וונקה אמר שכל בית החרושת יהיה של צ'רלי ואז סבא יוסף אמר סתם שטויות איך הוא יכול לעשות כזה דבר? ואז ווילי וונקה אמר שהוא כבר זקן והם שוב הלכו למעלית ואז ווילי וונקה אמר למעלה והחוצה! מה זה אומר למעלה והחוצה? אצבעי כנעט נגעה בכפתור הזה ולבסוף לא. ואז הם היו שם והם שמעו קול של רעפים נשברים והם ראו את כל הילדים ואז הם הלכו לבית של צ'רלי ואז נפתחה המעלית ואמא של צ'רלי שאלה מי זה האיש הזה, לא אוריה היא לא נפתחה, הם שברו את הרעפים ואז הם נכנסו מלמעלה. הם שברו את הרעפים! ואז היא נפתחה. ואז היא שאלה מי זה האיש הזה ואז הוא אמר ווילי וונקה ואז הם הכניסו את כולם למעלית ואז הם עפו לבית החרושת ואז סבתא יוספינה אמרה יש משהו לאכול? ואז צ'רלי אמר עוד מעט וזהו. נגמר הספר.

ואז תכתוב שאני ותר המצאנו את זה. לא המצאנו, אמרנו.
[אני: הנה כתבתי].