יום שבת, 24 באוגוסט 2013

הצבים מספרים על הקוסם מארץ עוץ

זה מתחיל שדורותי גרה בבית קטן והיה שם הרבה ערפל עם סבתא שלה - דודה! - נגיד. ודוד שלה ואז הבית עף - זה היה ציקלון - מין צריף כזה ואז היא נחתה על המכשפה הרעה מהמזרח והיא ראתה את המכשפה הטובה מהצפון אולי והיא נתנה לה נעלי קסם ונשיקה על המצח והיא אמרה לה ללכת לקוסם מארץ עוץ בלבנים הצהובות ואז דורותי הודתה לה - אוריה שכחת להגיד את טוטו.
טוטו הכלב של דורותי
ואז היא הודתה לה והלכה בלבנים הצהובות ואז היא ראתה בית עם איש שהיה שם מסיבה ואז למחרת היא המשיכה ללכת - היא ישנה שם - והיא ראתה את הדחליל ואז היא ראתה אותו אומר לה אם היא יכולה להוריד אותו מהמקל והם המשיכו ללכת שלושתם הדחליל, דורותי, וטוטו.
ואז היה ערב והם מצאו בקתה קטנה ביער - לא, הם אכלו, והיא שאלה אותו אם הוא רוצה לאכול והוא אמר אם אני אקרע את הפה שלי אני לא אוכל להחזיר ואז הם הלכו לבקתה ביער - לא, שכחת את המנצ'קינים - זה היה כבר קודם - לא נכון - זה היה עם המכשפה. אז הם היו בבקתה ביער וראו שהיא ריקה והם ישנו שם את הלילה, הדחליל עמד ושמר, ואז בוקר הם הלכו והם שמעו את איש הפח ואז הם רצו לשמן אותו ואז הוא אמר להם תודה, ואז הוא אמר להם שהוא רצה להנשא לאישה ואז היא שברה לו את כל הדברים ובא הפחן ושם לו אותם מפח, ואז הם הלכו ופתאום בדרך אריה רדף אחרי טוטו ואז הוא אמר שהוא פחדן ושהוא צריך אומץ ואז היא אמרה לו לבוא לקוסם מארץ עוץ שהם הולכים אליו.
איש הפח
הם הלכו והגיעו לשדה של הפרגים ואז האריה פיהק ודורותי נרדמה וגם טוטו נרדם ואז הם הלכו משדה הפרגים והם סחבו את דורותי והם אמרו לאריה לרוץ והוא רץ ואז הוא נרדם ואז הם שמעו את העכברים הם שמעו את טוטו נובח על מלכת העכברים - לא, חתול רודף אחריה, ואיש הפח כרת לו את הראש עם הגרזן, ואז עכברי השדה קשרו אותו (את האריה!) והביאו אותו לשם רחוק מהשדה ואז הוא התעורר ואז דורותי התעוררה, טוטו כבר התעורר כי הוא נבח.
ואז איזשהו ציפור לקחה את הדחליל ואז הוא היה תקוע על מקל באגם, ואז הם אמרו שצריך להציל את הדחליל, ואז הם ראו חסידה והיא לקחה את הדחליל והביאה אותו עד אליהם.
והם הגיעו לשער - איזה שער? - שהיה שם שומר, שומר השערים. רגע רגע רגע, לא אמרת שהם עברו במכשול! לא זוכרת? - כן אבל לא צריך לדלג עם פרטים. אז הם הגיעו לשומר השערים והוא נתן להם משקפים והוביל אותם והיה שומר עם זקן שהוא הכניס אותם לארמון. והם הלכו אחרי השומר והוא אמר שהוא ידבר עם הקוסם לשאול אם אתם יכולים להיות לבוא אליו, ועברו יום יומיים. ואז הוא שמע שהם הגיעו ואמר אחד אחד ודורותי ראשונה. ואז היא ראתה ראש גדול והוא אמר לה שהוא לא יגלה לה איך רק אם היא תהרוג את המכשפה הרעה מהמזרח. ואז היה תור הדחליל והוא ראה נסיכה יפה - דווקא נראה לי איש הפח - ואז הוא אמר לו הוא לא יתן לו רק אם הוא יהרוג את המכשפה הרעה מהמזרח. ואיש הפח ראה מפלצת עם שלושה ראשים, והוא אמר לו בדיוק אותו דבר, ואז האריה ראה כדור אש בוער.
ואז הם הלכו למכשפה והיא שמעה עליהם וביקשה מהזאבים לבוא להרוג אותם, ואז מצרעות, ואז מהקופים המכונפים ואז הם לא העזו לפגוע בה וגם המכשפה והיא עבדה אצלה דורותי עבדה אצל המכשפה, ומתי שהמכשפה לא ראתה היא באה לבקר את האריה. והמכשפה עשתה עמוד בלתי נראה ואז דורותי התנגשה בו ואז נפלה לה הנעל ואז המכשפה לקחה אותה ואז דורותי שפכה עליה דלי מים ואז היא נמסה כי היא היתה עשויה מסוכר. ואז היא הזמינה את הקופים שהביאו את איש הפח ואת הדחליל ואז תיקנו אותם והם חזרו לקוסם ואז כולם נכנסו והם לא ראו אותו ואז טוטו הפיל פרגוד מאחורה ואז הם ראו איש קטן.
הדחליל
ואז הוא אמר להם שהוא יעשה את זה והוא יגשים את כל מה שהם ירצו והוא אמר להם שהם צריכים ללכת לגלינדה והיא תדע מה לעשות - הם לא היו בכדור פורח? - ואז הם הלכו לגלינדה והם לקחו סולם, הדחליל ראה ראשון, ואז הוא ראה את הכל מחרסינה, והיה שם הרבה דברים מחרסינה - הכל שם מחרסינה - והם הלכו בזהירות, ואז דורותי ראתה נסיכה יפה והיא אמרה שהיא רוצה לתת אותה, לקחת אותה הביתה - לא, היא אמרה שהיא רוצה לראות אותה מקרוב - ואז הפרה שלה השתוללה ושברה את הרגל, ואז היא קראה לאיש שכל הזמן שובר איברים, ואז הם ראו אנשים קטנים ליד גבעה ואז הדחליל אמר שהוא הולך ואז ראש אחד בא ודחף אותו, ואז לדורותי היה רעיון לבקש מהקופים המכונפים ואז הם ראו ארץ ממש יפה והם ראו ארמון והם הלכו אליו, זה היה הארמון של גלינדה, גלינדה אמרה שדורותי תתן לה את הכובע והיא תעשה בשבילה הדחליל, בשביל האריה ובשביל איש הפח למקומות, ואז היא תיתן להם את הכובע.
ואז היא אמרה לה להכות שלוש פעמים בנעליים ואז דורותי הכתה ואז היא ראתה את עצמה בבית, ורצה לתוך הבית.
הסוף.

של תמר ואוריה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה