יום שישי, 13 בספטמבר 2013

ג'יימס והאפרסק הענק

היה היה ילד שקראו לו ג'יימס (הנרי) טרוטר ואמא ואבא שלו מתו והוא הלך לדודות הרעות שלו שקרא להן דודה גרומה ודודה עצילה. הדודות שמו אותו במקום שזה היה כמו כלא והוא ישן במיטה בלי מזרון ופעם אחת הם הוציאו אותו לחצר לאסוף את כל הקליפות של התפוזים, הבננות, והקלמטינות, והזבל. ואז הוא ראה פתח באפרסק [אני: אבל איך היה אפרסק בכלל?] היה עץ אפרסק שלא נתן פרי. הדודה עצילה והדודה גרומה ישבו בכיסאות הנוח שלהן ושתו מיץ קר ואז ג'יימס אמר שהוא רואה פרי. לא! זה היה לפני זה! אמרו לו לכרות עצים והוא שאל אם אפשר שהם ילכו איתו פעם אחת על שפת חוף הים והם אמרו שלא ואז הוא התחיל לבכות והתחבא מאחורי שיח ואז הוא ראה גמד שאמר לו נתן לו גרגירים ואמר לו לשים את זה בכוס ולתלוש עשר שערות מהראש שלו ואז כל החיים שלו יהיו טובים. והוא אמר לו שזה עשוי משלונו תנינים ומה עוד? וצפרדעים. וגם ממה? טוב, לא משנה. 
ואז הוא רץ ונפלו לו הגרגירים עד האדמה ליד עץ האפרסק שלא נותן שום פרי, ואז הוא ניסה לקחת והם נעלמו, והדודה גרומה והדודה עצילה אמרו לו לחזור לעבודה ואז הוא אמר שהוא רואה פרי על העץ, ואז דודה גרומה אמרה "בחיי, הוא גודל" ודודה עצילה אמרה "אה, סתם שטויות", ואז הן ראו שתיהן ביחד שהפרי גדל והן אמרו לג'יימס טפס על העץ והורד את הפרי. והוא טיפס על העץ והעץ היה מכופף, והפרי ירד לאדמה, ואז הן הניחו את ג'יימס בתוך הבית ונעלו אותו ובאו הרבה אנשים לראות את העפרסק וכל מי שנכנס נתן להן הרבה כסף והיה להן מלא ואז הן התחילו לספור, שהגיע הלילה הן אמרו לג'יימס לצאת החוצה ולאסוף את כל הקליפות ואת הזבל והוא הלך, וראה דלת בתוך האפרסק, מנהרה, ואז הוא נכנס בתוכה ואכל כמה קירות מהאפרסק ואז הוא הגיע לדלת שבתוך הגלעין והוא ראה חרגול, לא! הדלת נסגרה והוא ראה מלא יצורים משונים וגדולים, ואז הם אמרו לו שהם מחכים לו כל היום. תמר - מספיק עם ה"ואז"! - אז הוא אמר ש... ואז הוא ראה חרגול, ועכבישה, מרבה רגליים, שלשול, חיפושית, והם אמרו שהם רעבים והם אכלו והמרבה רגליים אמר "אני צריך לחלוץ את מאה הנעליים שלי" והשלשול אמר "אין לך מאה, יש לך בסך הכל 42" וג'יימס עזר למרבה רגליים לחלוץ את כל ה42 נעליים שלו והם הלכו לישון והמרבה רגליים אמר "אני לא יכול לישון עם נעליים" ואז ג'יימס סיים להוריד לו את הנעליים, והם הלכו לישון, והמרבה רגליים אמר "לכבות את האור!", מה אתה מדבר אלי? שאל ג'יימס, כן, חמור, הגחלילית הזו שוב נרדמה בלי לכבות את הפנס שלה.

למחרת בבוקר, דודה עצילה ודודה גרומה יצאו מהבית, והמרבה רגליים כרסם את הענף, ואז הם אמרו שהם מתחילים לזוז, והם התחילו לזוז והדודה גרומה והדודה עצילה היו שטוחות כמו דף שנקרע מספר וכל האנשים שבאו לראות את האפרסק רצו ימינה ושמאלה לפנות לו דרך, והאפרסק התגלגל והתגלגל עד שהגיע לים. והם נסחפו והזרם היה חזק ואז באו כרישים 

ונגחו באפרסק ואז לג'יימס היה רעיון לקחת את כל השחפים, לא! לקחת את השלשול שהוא יחזיק לשחפים פתיון והם ירצו לתפוס אותו, והתועלת משי והעכבישה יטוו חוטים ואז הם עשו להרבה, ל502 שחפים, והאפרסק התרומם, ואז הגיע הלילה והם ראו עננישים. זה אנשים שעשויים מעננים ומצמר גפן, והמרבה רגליים צעק להם "אני לא מפחד, אתם טפשים" ואז הם התחילו לזרוק אבני ברד עליהם וכל מיני דברים, והם התחמקו מהם, והם הפסיקו, ואז הם התקרבו לענינישים שצבעו ענן וג'יימס אמר שהם מכינים קשת והמרבה רגליים צעק שוב והם השפריצו עליו צבע סגול - כחול! - סגול - כחול - סגול! - אבא נכון זה היה סגול? [אני: זה היה כחול]. ואז הוא אמר אני מתחיל להתייבש, ואז העכבישה אמרה שפעם סבתא שלה נתקעה בבית של דודה גרומה ודודה עצילה הם שפכו עליה צבע והיא נדבקה לתקרה, ודודה עצילה ראתה את זה ודודה עצילה הורידה אותה במטאטא למטה וזרקה אותה. ואז היה גשם והמרבה רגליים אמר "זה שטף אותי" והשלשול אמר "זה הדבר הכי לא טוב שקרה". ואז ענניש אחד קפץ ע חוט אחד והמרבה רגליים שחרר את החוט ואז הוא נפל, ואז הוא עף! לא נפל! - ואז הם הגיעו לעיר לאמריקה - ואז המרבה רגליים "פעם חבר שלי נסע לאמריקה" והשלשול אמר "זה לא מעניין אותנו מה עם חבר שלך!" וג'יימס אמר למרבה רגליים לכרסם חוט אחד ועוד שניים ואז בא מטוס וקרע את כל החוטים ואז האפרסק ירד במהירות ונתקע על המחט של ה[אני: אמפייר סטייט בילדינג]. ואז באו שוטרים וכבאים והמרבה רגליים הוציא אותו והם אמרו שזה נראה כמו משהו מוזר ואז גם כולם עשו את זה ואז ג'יימס הסביר להם מי אלה והוא ירד למטה ואמר שלום, ואז לקחו את האפרסק במשאית ואז כמה ילדים שאלו אם הם יכולים לטעום ואז לא נשאר שום אפרסק רק הגלעין שלו נשאר ושמו אותו בפארק שהוא היה הבית של ג'יימס וילדים בקשו ממנו לספר את ההרפתקה שלו שוב ושוב ואז הוא כתב על זה אפילו ספר.
הסוף.
אפשר תמונה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה