יום ראשון, 21 במרץ 2010

ביקור בספריה

אבא לא הלכתי לגן חיות. אבא הלכנו לספריה. לאף אחד. לשום ילד. גאיה וגיא הם באו. תראה איך עשינו. תראה: [עומד, וקופץ לכריעה על הברך]. אני לימדתי את גאיה. זה קפיצה גדולה. בספריה פטפטפטפטפטנו והעכבר בא ורצנו אחרי העכבר ואנחנו היינו מקדימה היה בכאילו עכבר. גאיה היתה העכבר והיא לא רצה אחרינו. ואנחנו החתולים וגיא העכבר. קודם בחרנו ספר ואחר כך סיימנו. של ברבאבא. הוא שופך ככה [מערבל ידיים] ככה הוא עושה. [תרגום: ברבאבא הטוחן].
גם לקחנו את הספר הזה וזה וזה. תמר בחרה את זה. הלבן שם, לא עם ברבאבא. לא עם הכובעים. אבא תמר לא הביאה עם הכובעים. אבא תמר לא הביאה עם הכובעים. היא הביאה את זה עם השמלה הזאת. עם הסיפור הזה שם. זה מה שסיפרת לה זה היא הביאה. [תרגום: עליסה בארץ הפלאות]. אבא איפה תמר? [אני: תמר הלכה לישון] למה? [אני: כי היא עייפה] אני לא עייף בכלל. אבא עכשיו בא לי תמונה. תמונה של ברבאבא.

אבא עכשיו תמונה של ברבאבא:
בגן נדב בא. הוא עשה ששש... [עושה תנועת דחיפה בידיים] ככה. [אני: מה זה?] ששש... ככה [שוב אותה תנועה] הוא עשה את זה בחוג. ככה זה בחוג. החוג של נדב.

יום שני, 8 במרץ 2010

אתמול נדב בא. מהגן שלי. הוא הביא את החיות. לא ליזה. הוא אמר אצלנו בחצר ופגשנו קוף. והסתכלנו מה נדב עושה. הוא אמר אצלנו בחצר. רק נדב שר:
אצלנו בחצר ומה עוד?
בצל עלי התיש. פגשתי קוף והוא עושה פהפה פהפה. ככה הוא עושה הקוף.
אנחנו הסתכלנו מה נדב עושה. הוא עשה שום דבר.
אבא אני מחזיק לך בציצי [אני: זה נכון]

סבא עודד הוא סיפר לי סיפור על השרקן שבכיס. ואמא הלכה. אמא לא הלכה להביא את העוגה. עוגת גבינה היא לא הלכה להביא. כי היא הביאה רק את תמר היא הביאה אבא. הרבה סיפורים עשיתי עם סבא. סיפרנו על השועל. על השועל. כן עם הגרביים. [מראה את הספר] תראה! על הכובע, על התפוח, על הברווז, על הנעל, על הגרב. על הגרב, על הגרב.
בגן אכלתי רק פתיתים. צבעוניים. אוי בלה שרט אותי כאן על הפרצוף, זה היה מצחיק.

[תמר] אני רוצה לספר שאכלתי עגבניה ואוריה אכל פלפל. בגן מרחתי חומוס וגבינה לבנה לבד! באמת וגם היה טונה ואני לא מרחתי זה היה לחם שלם כבר! עכשיו אני יודעת למרוח אבל עם כפית מרחתי בגן. וגם בבית עם כפית.
אני רוצה תמונה של ארמון. לא בא לי בעצם ארמון, לא בא לי ארמון טוב? [אני: טוב]. בא לי של ... של... של...
[אוריה] אני רוצה תמונה של תנין:
[תמר] אני רוצה תמונה של כלב. כלב לבן.  גדול.

יום שבת, 6 במרץ 2010

מי רוצה תמונה עם נחש

היום יש בלוג חגיגי במיוחד. תמר כתבה, דוד בץ הלחין, ואבא הפיק. קבלו אותו, הלהיט "מי רוצה תמונה עם נחש":


יום רביעי, 3 במרץ 2010

אבא הלך לעבודה.
אבא לא הלכנו לגן חיות. לא הלכנו לגן חיות עם האריה. היום היה לנו חוג. היה כיף. נדב לא בא. נדב איש. שהוא בא והוא מנגן לנו בגן. היום הוא לא בא. מחר הוא יבוא.
לא היה חוג. כי ליזה לא באה וגם נדב לא בא. כי הם לא עשו חוג. עשינו מפגש. היה מפגש שמזי עשתה את המפגש. מפגש עם מזי. כי אמא לא באה.
בחוג עשינו ציור עם ניר כחול ואז שמנו דף ועוד דף למטה ואז ראינו שיוצא אריה עוד. ואז עשינו כלום. היום עשינו חוג עם סרגל עם אביב ועם תותי.
ננה בננה בגן. אבא היה לי ננה בננה.
היום בגן צחצחתי נעלים ואכלתי שיניים. בא לנו עכשיו תמונות בא לנו. בא לי תמונה עכשיו. לא את התמונה של עילם. בא לנו את התמונות הקטנות. את התמונות הקטנות בא לי. וגם לי.
אני רוצה תמונה אממממ. של וונדי:

אני רוצה תמונה של גוץ לי גוץ לי: אבא בא לי גוץ לי גוץ לי:
עכשיו רוצים לצייר בטלפון. אבא מחר לי בא... מחר בא לי... מחר בא.... מחר בא לי.... אההה.... מחר בא לי סוס. אבא מחר בא לי סוס.

יום שני, 1 במרץ 2010

פורים

ראיתי אריה. ראיתי אריה. אריה צהוב וחום. הוא היה על הדשא כי האנשים הם רוצים לסדר את החיות על הדשא. הוא לא עשה  וואה, הוא לא עשה. ישבתי על גמל. כן אמיתי. [לא אמיתי] אבל זה חיות אמיתיות שהם לא עושים שום דבר. היה פלג - אדום כזה היה. ראיתי גם תנין. שהאיש הוציא אותו מהמים. וגם את הפלמינגו. היה פינגווין.
אבא אני הייתי באווירון הכחול. ותמר בצהוב. אבא קמנו כי האיש רצה לדפוק עם הפטיש. [תמר] כי אני הייתי במטוס ביחד עם אלה. וגם צמר גפן מתוק. לבן. ורוד. אבא היה לסוכר צבע ורוד.
בכדורים זה היה בקר-קר. זה היה שלג של הפינגווין. קרקר.
אבא גם היה פרחים. צבע צהוב. צבע אדום. זהו.
פגשנו את אלה וגיא. לא אלה וגיא. יותם ואלה. [אוריה] אני פגשתי אפילו חברים: את זוזו, יואב כרמון והילאי ונועה ואלה.
[אוריה] אבא גם לי יש נועה, אבל נועה בת. ואורי בן. ויש לי גם שחר. שחר בת.
אבא שיחקנו בג'ימבורי.

היה ידים, שעועית, צפרדע. הם עשו סלטה. היה קרנבל. הם עשו סלטה והוא התגלגל אחורה הוא התגלגל. אני לא יודעת להתגלגל אחורה. אבא אתה יודע איך הם עשו? אני אראה לך. [מניפה רגל] לא יצא לי טוב! [מניפה עוד רגל]. ועשו גם ככה [כורעת כתרנגולת] ואז ככה, עוד פעם ירח [מניפה רגל] ואחר כך עוד פעם צפרדע [שוב כורעת].

בא לנו עכשיו תמונות.
הנה תמונה של תמר שהתחפשה למלכה:

ואוריה התחפש לחמור ירוק: